avslutat medlem xxxyyyzzz
Gäst
Re: Ett tips till er som inte orkar vänta
precis så har även jag gjort de gånger jag tagit med mej cykeln på tåget. Det funkar men det är ju inte direkt smidigt. Speciellt inte på fulla tåg där utrymmen för bagage redan är fulla..
Det vore väldigt om man kunde ta med sej cykeln på tåget lika smidigt som man idag kan på SL's pendeltåg! Bara att rulla in jonnen och placera den i cykelstället!
mvh/jensa
Jan Wester; sa:...
Plocka bort hjul och sadel. Lägg hjulen i en sopsäck, sadeln i ryggsäcken/cykelväskan. Trä ytterligare två sopsäckar från vart håll på det som är kvar av cykeln. Jag brukar ta en spännrem och sätta den genom säcken i trampan och vira runt nåt varv runt säcköppningarna så det blir lite snyggt. Är det tåg jag känner mig trygg med struntar jag ibland i säcken över styret, men då syns ju att det är en cykel.
Bär ombord ditt handbagage!
...
Mvh
Jan Wester
precis så har även jag gjort de gånger jag tagit med mej cykeln på tåget. Det funkar men det är ju inte direkt smidigt. Speciellt inte på fulla tåg där utrymmen för bagage redan är fulla..
Det vore väldigt om man kunde ta med sej cykeln på tåget lika smidigt som man idag kan på SL's pendeltåg! Bara att rulla in jonnen och placera den i cykelstället!
mvh/jensa