Hej! Annonser är vår inkomstkälla för att kunna driva Utsidan.
Om du inte vill slå av annonsblockering kan du istället stödja oss genom att
teckna ett Plusmedlemskap -
då kan du dölja alla annonser och slipper denna text!
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
är mitt intryck. Jag har en lite tidigare modell Suunto X6 HR.
För Suunto T6 talar att man kan koppla till fotPOD och CykelPOD mm.
För Polar AXN700 talar lite mera hjärtfrekvensfunktioner som 3 olika träningszoner och kaloriförbrukningsalgoritm.
Om det bara är pulsmätning kompass höjdmätning du behöver kanske utseendet avgör?
Bägge är ganska högt prissatta. Det finns billigare alternativ. (Ciclosport och förmodligen flera andra)
Den här siten http://www.heartratemonitor.co.uk säljer alla tre märkena + några ytterligare och genom att läsa specifikationerna där får du en vettig jämförelse.
Vilken som är snyggast och passar dig bäst kan du nog egentligen bara avgöra när du provat dem själv.
Själv har jag en T6 med foot- och bikepod. Är mycket nöjd med denna. Synd bara att den inte fungerar med Mac OS X. Inte ens Parallels fungerar riktigt utan man måste starta datorn i rent XP. Annars funkar det fint att synka med datorn och få ut grafer mm.
Jag skulle nog vilja säga att Suunto har klart fler funktioner men det beror ju litet grand på vad man är ute efter också. Polar AXN är mer för "äventyr" medan Suunto t6 är ett mycket kompetent träningshjälpmedel.
Mig veterligt finns det dock inget mer avancerat träningshjälpmedel i pulsklockeklassen på marknaden idag. Det som är jämförbart är väl den nya FRWD-datorn. Litet mer om tekniken finns bl.a. på http://www.firstbeattechnologies.com/
Jag håller dock med om att det är en stor nackdel att det inte finns programvara för något OS.
Har själv haft en Suunto X6 HR som slocknade vid svettning. Den kanske inte var bra tätad? Fick aldrig igång den mer Då miste jag tilltron på Suunto...