Fyfan vilken jävla smörja!
Ursäkta språket men jag kan inte behärska mig.
Hela grejen med att "vara sitt eget filmcrew" tar ju upp 75% av tiden som borde läggas på överlevnad. Han har vadå, 4-5 kameror och stativ som han släpar på? Varför (om man nu måste vara sitt eget kameracrew) inte bara ha en kamera. Skippa alla konstiga vinklar och snabbspolningar och kör med en kamera istället.
Nåväl.
Vidare skjuter han bort krut i patronerna (som han ska skydda sig mot isbjörnan med) för att starta eld. En expert på överlevnad borde ju istället köra friktionstekniken med trä, men icke - här skjuter vi bort all ammo. Visst, om det är det enda man har, men nu verkar det funnits andra möjligheter.
Jag tycker att allt bara verkar så korkat upplagt.
Dessutom så påstår han att det är 31 minusgrader samtidigt som han inte använder vantar och det inte ryker ur munnen - hallå?
Jag minns att pajkastningen på Ray Mears bl.a.. byggde på detta men det här är ju samma sak. Dessutom verkar det som han hela tiden "återvänder till igloon" och "återvänder till isflaken för att jaga" - men hur ska han hinna 50 km på de fyra resterande dagarna om han står i timmar och väntar på säl vid en vak?
Vidare orienterade han sig inte förrens dag 3 (och då hade han tagit sig inom synhåll från skotern han utgick ifrån) - det är väl en tumregel som första sak att göra.
Och ständigt detta ätande av rått kött.
Och i slutet så "råkar" han träffa en säljägare som erbjuder skjuts tillbaka till byn som han inom sju dagar ska nå.
Allt detta med inslag av prat om isbjörn och dess farlighet stup i kvarten.
Jag förstår inte hur man kan tycka att detta är bra. Bear Grylls är iallfall god underhållning, om än lite histrionisk. Vad är egentligen bra med Survivorman i era ögon? Förutom hans lugna beteende?
Skönt att få skriva av sig.