Tack för alla svar. Ska försöka ta mig ut till kusten till helgen.
Thure skulle du kunna beskriva vart söder om Askö och Oxelösund du menar. Jag kollade på eniros sjökort, och jag hittade inte ställe med bra topografi.
Finns det någon som kan några bra ställen en bit ut i södermanland/Stockholms skärgård, tanken är att kunna paddla ut på förmiddag och sedan slå upp ett läger för att sedan kunna leka på ett spot i närheten på eftermiddag/kvällen?
Sthlm skärgård - sjö från sydväst till sydost
Gå ut från Ankarudden, slå läger på Grässkär, i den lilla "miniarkepelagen" strax väster om Öja finns många roliga små lekspots, liksom längs Öjas kust. Bäst när det ligger på gammal stor dyning från syd. Hela vattnet väster om Öja. Ibland är hela sundet eller vad man nu ska kalla det väster om Öja, mellan själva Öja och Grässkär och öarna norr därom surfbart, kan bli mycket tuff sjö där.
Järflotta, Örudden och vattnen upp mot sundet mellan Järflotta och Strömskär kan när det ligger rejält med sjö från syd också vara bra, slå läger på Järflotta, t.ex. vid Örudden.
Sjö från syd och ost
Gå ut från Nynäs, paddla över till Nåttarö, slå läger vid Fladen eller Storsand. Storsand kan vara riktigt bra, dessutom betydligt snällare än Stenstranden, som namnet antyder - sanbotten i stället för sten...
Sjö från Norr
lite svårare att hitta, i alla fall vad jag känner till. Men, om man går ut från Rävsnäs alt. Grädddö och paddlar upp till Håkanskär, slår läger där så kan man, även i mindre sjö hitta lite rolig surf in i lagunerna på Håkanskärs norrsida. Även skären strax söder om Håkanskär borde kunna bjuda på lite bra ställen.
God jakt, tyvärr ser ju vindprognosen från windguru sådär ut när det gäller bra surfförutsättningar till helgen...