Sundsvall

Vad finns det för bra ställen att köra MTB på i Sundsvall??
Jag brukar själv köra på Södra, Sidsjön och uppemot Granloholm...men man blir ju så less på samma väg!

//Andreas

Kan inte ge några tips, bara instämma i din undran... Börjar också tröttna på Södra berget.
HIttade iof sig några stigar häromdagen som kanske kan vara nåt mellan Granloholm o Birsta. Var dock på hemväg och för trött för att utforska närmare.

Ronny

barefoot; sa:
Kan inte ge några tips, bara instämma i din undran... Börjar också tröttna på Södra berget.
HIttade iof sig några stigar häromdagen som kanske kan vara nåt mellan Granloholm o Birsta. Var dock på hemväg och för trött för att utforska närmare.

Ronny

Det är förjävligt...har du stött på gubben i Café't vid Ängen? Gnällig j***l det...han verkar hysa iväg alla cyklister där uppe...iofs så får man inte cykla på spåren där (säger han) ...who cares!?

Hittar du nåt mer ställe, skriv en slurk på utsidan!
Ha're!
[Ändrat av bergholm 2003-08-05 kl 15:49]

Har undvikit mannen på Ängen hittills, bara sett honom på håll. Cykelförbud verkar löjligt, finns plats för både löpare cyklister på berget.
Såg att du funderade på cykelpump. Jag köpte en på Biltema för 100 spänn som funkar bra.

/Ronny

Pump

Jag var in på BigBike och köpte mig en trevlig liten BlackBurn...mkt trevlig liten sak... Men åandra sidan pump som pump...huvudsaken det kommer luft ur den :) det är väl det den är til för...

fredde75; sa:
Vart kan man träffa den där mannen på ängen???Låter intessant*S*!!!

//Fredde

Har också hört om det från bergholm, men det lär ju vara på spåren som går förbi ängen där det även finns skyltar som visar att cykel- och mopedtrafik är förbjuden. Men träffar man på honom och han är på krigsstigen är det nog inte så svårt att cykla ifrån honom, speciellt med tanke på vilka härliga backar det finns på dessa förbjudna spår.

/Mattias

fredde75; sa:
Vart kan man träffa den där mannen på ängen???Låter intessant*S*!!!

//Fredde

Det finns ett cafe/restaurang när du kommer fram till Ängen...Jag var där å fyllde på vatten när jag stötte på gubben i månen där inne! Han är nog chifen där inne skulle jag tro!

Tjenis'

Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Kajakpeter Södra Berget, Sundsvall Mountainbike 0
fredde75 Cykel tur i Sundsvall!!!! Mountainbike 8

Liknande trådar

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg