Hej!
Jag ämnar besöka Sulitelma-området veckan efter midsommar och har en del frågor. Jag har tagit del av äldre trådar, men tänkte samla era initerade svar på just mina spörsmål i en tråd (dels för egen bekvämlighet, men även för andra med motsvarande frågor att ta del av).
Jag ämnar besöka Sulitelma-området veckan efter midsommar och har en del frågor. Jag har tagit del av äldre trådar, men tänkte samla era initerade svar på just mina spörsmål i en tråd (dels för egen bekvämlighet, men även för andra med motsvarande frågor att ta del av).
- Hur tar man sig enklast till vandringens startpunkt på norska sidan? Jag har tänkt ta bussen till Bodö. Går det bussar till Sulitjelma därifrån? När man väl kommit till den norska byn, är det då taxi till ledens start som gäller?
- Försommarerfarenheter Jag tänker vandra tidigt på säsongen, dvs. veckan efter midsommar. Vilka erfarenheter har ni av snöförhållandena i området under den tiden? Har det varit vandringsbart? Förhållandena varierar så klart från år till år, men bidra gärna med era erfarenheter även om det rör sig om ett enskilt år.