https://amongthesummits.wordpress.com/2015/08/08/inlines-pa-kungsleden-funkar-det/
==================================================
Jag tror att föjande korrespondens i Utemagasinet från 1997 är preskriberat samt OK att citera vid det här laget men för säkerhets skull utelämnar jag frågeställarens signatur. Den tar hur som ett förstapris, alla kategorier inberäknade.
Insändare i tidskriften Utemagasinet 1997
”Jag vill börja med att tacka för ett jättebra magasin, fyllt med massor av fräcka reportage och coooola bilder! Vi är fyra stockholmskillar som är jättetända på inline-skates. Vi skatar varje dag, på stan förstås, till och från plugget eller kneget osv. Vi tycker det vore häftigt om ni skrev mer om inkne-skates i Utemagasinet, gärna kryddat med lite tuffa bilder. Själva tänkte vi ta våra skates upp i fjällen i sommar och har planerat en skatingtur på Kungsleden från Abisko och söderut.”
”Vi är tacksamma om vi kan få lite tips från Utemagasinets kunniga redaktion. Hur långa dagsetapper kan man normalt skata varje dag? Vi är lite oense i gruppen. Själv tror jag att vi klarar cirka två mil i kuperad terräng, men det finns också uppfattningar om att vi klarar betydligt längre. Hur mycket reservdelar behöver vi ta med, eller finns det att köpa i STF:s fjällstugor?”
”Är några av etapperna på Kungsleden asfalterade, eller får vi hålla till godo med grusväg? Finns det något bättre alternativ än Kungsleden för skating, t.ex. Jämtlandsfjällen? Vad har ni på redaktionen för erfarenheter?”
[Ändrat]
Så jag minns lite fel men skyller på att det är rätt länge sedan jag såg frågan.