Varför vill du tvunget ha fast pjäxa?
Det är inte svårare att åka med lös, enda nackdelen är att det kan bli lite oljud när du lyfter in foten om du har dålig teknik eller glappig bindning, men det är man ju olika känslig för.
Om du tvunget vill ha fast pjäxa så säljer Crispi mfl "gamla" kängor, men såvitt jag vet har de bara lyxmodeller kvar så det blir svårt att hitta till bra pris då volymerna nuförtiden troligen är försvinnande små.
Loppis eller secondhand är ett tips, där bör det finnas massor.
mvh
David
PS Ska ringa Inter i Lid imorgon och kolla om de vill skicka ett par
PS2 Köp INTE sådana med "snowboardbinding", i alla fall inte om du inte vill åka mer än något enstaka tillfälle. De är svåra att få i bra position över skridskon och det blir lite olika från gång till gång.
Vad jag har läst & förstått så ska det vara lättare att lära sig åka med fast häl, vill bara ha ett par som jag kan åka på lite då & då.
Är inte ute efter det nyaste eller det dyraste utan vill ha enkla saker som är av någorlunda kvalite.
De som jag har sett åka där jag bor har alla fasta av den äldre modellen med rem eller liknande & tycker det känns som en gedigen & bra modell för mig.
Enl Pikmakarn så skulle det passa upp till strl 45 på pjäxor i kombination med Lundhags Snabb.