Streamliner och andra motionskajaker

Får man fråga var i Sverige du provade Streamlinern och Citius - har svårt att hitta åtminstone någon Streamliner nära Stockholm.

Och så dök det upp en till i elfte timmen - nämligen Zedtech Cayenne - någon kommentar till denna?

Sedan är det dags att provpaddla och slå till :)

Crusader

Jag har provat diverse kajaker under sommaren innan jag slutligen bestämde mig. I listan på tänkbara kandidater var flera av de du listat och en hel del till. Mitt sista val stod mellan just Zedtech Cayenne och Zedtech Crusader. För mig blev det en Zedtech Crusader.

Jag valde den för att jag är relativt liten (173/65) och kommer bara använda den som motionskajak i havet. För mig kändes Cayennen ganska stor och mer initial-rank, men allt har ju att göra med var man paddlar, hur man är byggd, hur man paddlar och sist men inte minst, vilken modell som ger den så viktiga och odefinierbara "känslan"... Provpaddla flera olika så du hittar den som ger dig "känslan"... :)

Zedtech hittar du (åtminstone) hos
Paddelkraft.se/
och
Kajaksidan.se/

Det finns en blog som heter http://traningsrundan.blogspot.com/ där det finns bilder och en video på en Crusader.

Min har inte hunnit levereras än så jag går som en femåring på julafton och längtar...

Ytterligare ett alternativ kan ju vara Zegul multisport som är
lite av en allkonstnär den med.Rollbar säger dom som vet!

Liknande trådar

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg