Nej, men den som skapar inlägg på Utsidan bör uppvisa social kompetens... tycker att många Davids inlägg är både plumpa, onödigt aggressiva och verkar vara skrivna av en allmänt bitter och otrevlig person. (Har inte träffat honom personligen så jag tolkar bara det han skriver)
OM vi nu har en svensk klättrare som kan få respekt för sina prestationer så är det väl synd om denne förstör sitt rykte med att vara ett allmänt arsle... Jag är väl knappast den ende som väljer klätterpartners jag även står ut att umgås med...
/M
@ all
Jag har mailat tva ggr med Strang sedan jag kom hem fran G4 och jag kommer inte att samtala mer med honom. De var vanliga mails fran bada parter och jag konstaterar att jag inte ar intresserad av att skicka mitt CV till honom for att "se om jag platsar i hans team" for framtida expeditioner. Att intervjuva honom saknar helt poang.
Jag kan for tydlighetens skulle ocksa sag att jag mailade PR staben och Fredrik for att saga till att de maste ta bort alla claims om att gora Lothse i alpin stil fran siten eller bevisa att de gjort turen i alpin stil. Jag papekade aven detta for Fredrik nar vi mailade och han holl med om att de inte pa langa vagar klattrat i alpin stil. Dock andraade de inte informationen pa hemsidan.
Vidare vill jag saga att jag delvis tagit at mig av all kritik om att jag ar for otrevlig och dryg. Visst kan jag villigt erkanna att jag kanner frustration over att dessa aventyrare forsoker framstalla extremt mediokra prestationer pa ett satt som ar direkt vilseledande. Jag tycker dock att det ar synd och det devalverar vardet pa andras inkl mina forsok att gora saker som faktiskt skulle ha potential att vara intressanta. Men bitter ar jag verkligen inte. Tvart om. Jag har nog mer klattergladje an manga andra som likt mig haller pa med detta pa heltid.
Sedan sa kommer jag aldrig att sta pa laktaren och heja pa folk som klattrar berg i expeditionsstil. Ni pa utsidan ar inte ensamma om att tycka jag ar dryg och har en ortodox installning till alpinism, aven EXWEB tycker att jag ar ganska elitistisk och oresonlig i min syn pa stil. Det ar ett val jag gjort och jag ar langt fran ensam. Pa min blog skrev jag en grej om Stil i Himalaya och den ar kommer att re-publiceras i Montagnes ett franskt magazine om alpinism. Utan att pa nagot satt likstalla mig med Steve House, Vince Andersson, Mark Twight och manga andra sa kan jag upplysa er om de far exakt samma kritik som jag, dvs att de ar oresonliga och eletistiska.
Jag skulle kunna sluta skriva har. Men jag gor det trotts att manga tycker jag ar en idiot (de som inte tycker det skickar PM med glada tillrop for de ar for fega for att halla med publikt) for att jag tycker det ar viktigt att det fins nagon som reppresenterar den andra sidan av alpinismen. Ni kan som seon skriver debattera mig och mina inlagg hur mycket ni vill men saken ar enkel Strang, Pompe och manga andra overdriver vad de gor for medial uppmarksammhet och jag tycker det ar fel.