Storlekar m90 kängan

Hej, Mitt par m90 vinterkänga har nu gett upp för gott (sulan rakt av).

Och nu funderar jag på att skaffa en sommarkänga istället. Nu till saken, dom gamla kängorna var i storlek 275 och alldeles lagom i storlek. Nu har jag hört att sommarmodellen är mindre i storlek så jag kanske borde gå upp till 280? Någon som vet?

Tacksam för svar

Har du inte möjlighet att prova då?
Det är ju ganska dumt att gissa vilken storlek som passar.
Sen kan det ju vara bra att prova med de strumpor som du brukar ha, själv så brukar jag ha olika storlekar på stövlar, lätt-, marsch- och vinterkängor för att jag använder olika mycket strumpor/sockar i dom.

varför inte kolla efter en riktig känga i stället? det finns ju ett antal bra alternativ på marknaden! m 90 är defenitivt ingen kvalitetskänga. tråkigt att först köpa en sko för att sedan tvingas kassera den när den blivit ingådd! sulan spricker på alla par förr eller senare. måste vara nån billig skit som dom har hafsat i hop till försvaret i brådrasket! denna kängan är defenitivt inte gjord för att hålla! men, men.. är du milionär är väl denna känga ett alternativ. personligen skulle jag inte ta på mig skiten om jag så fick betalt för det!

Byggd som arbetssko med kort livslängd, ingen grej som är bra utanför kaserngården eller förrådet.
Gör som tidigare inlägg rekommenderar köp en riktig känga, t ex en Lundhags eller Jörn, grejor som funkar i Nordiska blöta fjäll och skogar.

du seobserver.. går det att beställa jörnkängor igen eller? jag har ett par vinterkängor som är 8 år gamla, och dom är som nya fortfarande! skulle vilja ha tag i sommar kängan men det går inte att få tag i gubben där borta! vet du om han är i gång igen eller? för i så fall är ju saken klar!!! bättre kvalitet får man leta efter!!!!!!!

Storlekar

Hittade detta i en webbutik som säljer M90-kängor

M90 Vinterkänga

M90 vinterkänga
Storlek är i mm
Dessa storlekar gäller vinterkängor
275mm= 44
265 mm= 42
260mm = 41-42
255= 40 1/2 ,

Sommarkängan är mindre i storleken

Ang. Jörn

du seobserver.. går det att beställa jörnkängor igen eller? jag har ett par vinterkängor som är 8 år gamla, och dom är som nya fortfarande! skulle vilja ha tag i sommar kängan men det går inte att få tag i gubben där borta! vet du om han är i gång igen eller? för i så fall är ju saken klar!!! bättre kvalitet får man leta efter!!!!!!!

Hej,
Ja den går att köpa från Cress läderprodukter via nätet.
De finns ingen reklam på hemsidan men ring och kolla med dom.

Lars

Blev ett par nya vinterkänga m90.
Anledningen är att jag tycker det är en kanon känga som sitter kanon på mina fötter. Jag har aldrig gjort några längre vandringar med dem men till de aktiviteter jag gör är de perfekta (Fiske, Hundpromenader i skogen samt allmänt uteliv) . Dessutom är de varma och sköna på vintern. Sen är jag även sugen på ett par "Vita Blixten" så det gör ju inte saken sämre :)

Tack ska ni ha

Liknande trådar

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg