• Om "Fritt Forum"
    Det här forumet är för diskussioner som ligger helt utanför Utsidans intresseinriktning. Huvudsyftet är att moderatorer skall kunna flytta hit trådar som startats i andra forum, men som har bedömts inte passa in där men ändå har en intressant diskussion igång. Men det är också möjligt att starta nya diskussioner här, så länge de inte bryter mot forumets regler.

    OBS!
    Diskussioner och inlägg i det här forumet visas inte på Utsidans förstasida eller på Vad är nytt-sidan, så är du intresserad av diskussioner som ligger utanför Utsidans inriktning bör du själv bevaka forumet (mha Bevaka-knappen.

Stor förvirring för nya på utsidan !

Då det kommit till min kännedom att det för nya på utsidan råder förvirring beträffande
förkortningarna och uttrycken vi slänger oss här på forumet, så har jag gjort en lista för att underlätta för nybörjare på forumet.
Jag kommer troligen att komma med kompletteringar vartefter.

LOL = du är lollig (fjollig)
UL = Egentligen fel, ska va OT = otrolig
FM = ett sätt att sända radio på
S1 = troligen något märkvärdigt verktyg av något slag
F1 = samma som ovanstående, eller kan mena formel ett lopp, bilar som körs fort som fan
CAMO = en sorts kam för utemänniskor.
BUSCHCRAFT = den amerikanske presidentens kraft som han besitter i sitt fåniga leende
TRACKER = en som trakasserar omgivningen, är oftast olidlig att få tyst på när du ska somna i tältet kl 0059
RUGGAD Pda = en ruggugla enligt fågelskådare, oftst en Pilgrimsdanka, därav förkortningen Pda
MESH = engelsk slang för mess, what a mess = vilken röra
Googlar = också engelsk förkortning av goggels = glasögon, bärs även inne i tält på hög höjd.
MTB = Någon slags psykisk sjukdom, svårdiagnosterad, innehavare av sjukdomen ofta på "fel" plats med en cykel
BOULDERING = Afrikanskt sludderuttal för den välkända bowlingen, kan även vara utanförskap,
detvillsäga borderline, hönsmamma, curlingföräldrar, mycket svår åkomma, en på senare tid kommande åkomma
STAND = återigen felstavat, det skall vara stånd, detvillsäga, man är i ett tillstånd där det inte passar sig att få stånd
LÅNGSLINGOR = ett på senare ute i skogen förekommande vanligt sätt att se "Wild ut, man förlänger sitt hår med en halvmeter eller så
FRIENDSEN = Engelskt uttryck för dina forumvänner, kom ihåg detta uttryck, förekommer oftast bland klättrare eller dykare
HÄLREMSFENOR = en tråkig följd av en lång tids vattenaktivitet som resulterar i att det börjar
växa ut på bakre hälremmarna små fenor som iochförsig (förkortas IOF) kan användas vid simning, dykning
BTW = har inte funnit någon rimlig förklaring ännu, men jag tror det lutar åt Ballen till vänster
Hoppas förv, bringas till klarhet iom. detta inl.
Peter1959
Qoute ?
 
Senast ändrad:
Tack.

Även jag -som varit medlem ett par år- fann förklaringar på ett par saker jag undrat över.

Framförallt LOL och Friends.
 
Tack, Peter! Det bringade stor klarhet. Nu kanske man törs göra ett och annat inlägg även i forum jag hittills bara lurkat i. Jag menar nu när man förstår allt fikonspråk.
 
Fortsätter lite :)

MORA = "Det är lugnt", alltså motsatsen till "Fara"
HB = Billig sprit (som är det enda du har råd med om du köpt för dyrt tält.)
8a.nu = En märkligt populär hemsida för en högstadieklass på hisingen.
GT = Att sitta i en stor absid och dricka gin och tonic ur en membrankänga.