Återkoppling
Hallå, igen!
Tänkte bara ge en återkoppling till vad det blev för kniv, mycket tack vare Era synpunkter här! Som sagt, var jag ut efter en kniv att bruka, inte i första hand att "visa upp". Samtidigt ville jag ha en kniv med "själ" och inte bara stål och gummi...ett krav jag har lämnat därhän då ju dessa "påkostade" knivar endera är enbart smäck eller också så dyra att ångesten kramar skiten ur en när man börjar "bryta och bända". Efter "research" och Era synpunkter har jag dragit slutsatsen att Ka-bar är i den tyngre klassen ungefär vad Morakniven är bland mindre knivar, nämligen; mycket kniv för pengarna, speciellt om man kan köpa det från utlandet. Valde att beställa en så kallad "next generation"-modell, vilket innebär att den är gjord i rostfritt stål av god kvalité samt kratongummihandtag, parerskydd, genomgående tånge etc. Innalles kostade den 547 kr att beställa från Amerikat, inklusive frakt! Jag tycker jag har fått en kanonkniv som verkar mycket stryktålig och till ett pris som gör att jag kommer att "Våga" använda den fullt ut. Eftersom jag bor i Västernorrlands inland så kommer den att främst användas vid fiske- och skogsturer i våra "storskogar" häromkring, främst vid iordningställande av lägerplatsen. På fjället gäller nu som tidigare att min 25-årige vän; Victorinoxen följer med i fickan, Ka-baren får ligga kvar hemma på hyllan.
Fridens!
Anders