Propaganda 2
Om man skriver som en 13-åring och påstår saker med hänvisning till icke namngivna vetenskapliga undersökningar, så får man nog vara beredd på lite kritik.
För att vara lite konstruktiv...
"Vissa" av 30000? kemikalier är alltså onödiga. Onödiga kemikalier ska naturligtvis inte användas. Min försynta fråga är då: Vem har avgjort att dessa "vissa" är onödiga och på vilken grund? Skulle vara fint med ett tydliggörande.
Det minsta man kan begära är en hänvisning till en lite utförligare text, där man även ska kunna hitta referenser till de "vetenskapliga" rapporterna.
Inget krav på vetenskapliga referenser här alltså, men man måste kunna komma vidare om man vill veta mer.
Precis som "Graip" så tycker jag det är rätt att informera om saker o ting. Nu väntar jag bara på något som mer liknar "information" än djurrättspropaganda.
mvh/Niklas
Om detta är "rätt ställe" eller inte avgör inte jag. För mig handlar det emellertid om ganska ointelligent propaganda snarare än objektiv upplysning.monka; sa:EU-kommissionen vill testa 30,0000 kemikalier som redan är testade vissa t.o.m. fullkomligt onödiga och dubblerade...
Om man skriver som en 13-åring och påstår saker med hänvisning till icke namngivna vetenskapliga undersökningar, så får man nog vara beredd på lite kritik.
För att vara lite konstruktiv...
"Vissa" av 30000? kemikalier är alltså onödiga. Onödiga kemikalier ska naturligtvis inte användas. Min försynta fråga är då: Vem har avgjort att dessa "vissa" är onödiga och på vilken grund? Skulle vara fint med ett tydliggörande.
Detta innehåller en hel hög med påståenden relaterade till ganska avancerad vetenskap. För 13-åringar är det kanske självklart att skribenten har rätt. För mig behövs det mer än att någon säger eller skriver en sak för att den ska tas som sann. Speciellt om den, uppenbarligen , inte är skriven av en expert inom sakområdet.Dom har starka vetenskapliga studier kring meningslösheten med dessa djurförsök, där finns avancerad dator och utvecklandet av mänskliga cellkulturer som kan nå avsevärt mer tillförlitliga resultat än vad ... kaniner med helt andra genetiska nycklar kan bjuda på.
Det minsta man kan begära är en hänvisning till en lite utförligare text, där man även ska kunna hitta referenser till de "vetenskapliga" rapporterna.
Inget krav på vetenskapliga referenser här alltså, men man måste kunna komma vidare om man vill veta mer.
Precis som "Graip" så tycker jag det är rätt att informera om saker o ting. Nu väntar jag bara på något som mer liknar "information" än djurrättspropaganda.
mvh/Niklas