Stockholmspaddling

Hej ni Stockholmspaddlare
vi är några utsoknes som tycker det skulle vara kul att paddla runt lite i sthlm t.ex runt Kungsholmen
var lägger man i så fall i och var kan man parkera?
finns det några andra turer ni kan rekomendera lagom för en kvällspaddling

Classe

Hej
På vår hemsida (www.frilufts.se/norrviken) hittar du startplatser och lite beskrivningar på turer mm. Kika på "stockholmsnatta" på turöversikt 2004, där finner du hur oxå hur turerna gick till förra året...

Lorre2; sa:
Jag skulle lägga i vid Svima.
Säkert retar det Erling men det får man se som bonus.
/JL

Man kan nästan misstänka att du tycker de är lite griniga på Svima?

Men för att återgå till ursprungsärendet så går det att lägga i vid Cafe Kajak vid Smedsuddsbadet. Sen kanske man kan tycka att Kungsholmenrunt är en rätt trist tur jäfört med till exempel en tur bort mot vinterviken eller runt långholmen, men det är väl en smaksak kan jag tänka?

/HB

Parkering

Gott om parkeringsplatser vid kajerna där det går bra att sjösätta är det ont om. Men Söder Mälarstrands västra del mittemot Långholmen kan vara ett ställe jämte Långholmskanalen på Långholmssidan och Reimersholme. Det går också att sjösätta och parkera nedanför Södersjukhuset och längre in i Årstaviken nedanför Eriksdalsbadet.

Thure

Kanotförvaring i Stockholm?

Bor i en etta i Stockholm, i vilken det är lite besvärligt att förvara sin kajak. Jag har varit i kontakt med nån paddelklubb, men de har två års väntetid för att få en kajakplats i klubbförrådet.

Finns det nån här som känner till lämpliga förvaringsmöjligheter (förråd eller inhägnat område) inte för långt från stan, helst vid Saltsjön?

Tacksam för svar

Anders

Hör

Med båtklubbar i närheten där du bor. De har ofta ett masthus/mastskjul där du kan lägga din kajak, eller lägga din kajak på två vaggor med en presenning över. borde vara lugnt för dig att hitta plats.

/M

Paddelklubbar i stockolm

Det finns ganska många paddelklubbar i stockholm och jag tror inte alla har två års kö. Bkk är nog den paddel klubb som har största trycket och längst kö.
I Örnsbergs Kanotsällskap har vi lediga platser omgående. vi har två lokaler en vid Reimersholme och en i Gröndal. själv ansvarar jag för platserna i Gröndal och vi har ett antal lediga platser. Några ligger dock högt upp och kan vara svåra att lägga upp en tung havskajak på.Om man tar en sådan plats kan man stå i kö för en bättre. se vår hemsida för mer info:
http://www.svenskidrott.se/a/ornsbergsks

Kanotförvaring

Hej!

Lidingö Roddklubb har ett nytt kanothus där det kan finns platser kvar.

Kontakta mats.enser@telespons.se så får du upplysningar.

Pris ca 1 000:-/år

MVH/Jan

Köp faltkajak och häng den på tork i duschen, förvara den hopvikt under sängen. Det finns goda skäl till att Klepper, Feathercraft mfl tillhör de vanligaste kajakerna i New York, Japan och på andra trångbodda ställen.

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg