För att få igång en härlig dialog så ska vi ifrågasätta oss hur jävla normala flugfiskare (oftast)är, för det första, de flesta flugare fiskar ca 4 månader per år, det innebär 8 månaders ljug om fiskar man tappat och hur stora fiskar man kommer att tappa, ÄR DETTA NORMALT?
För det andra, blunda och tänk er hur det ser ut för en oinvigd när han ser en fiskare trippa ut i en älv när rimfrosten biter i nästippen, köldröken pyr ut ur munnen och skräcken lyser i hans ögon i ren och skär skräck för att ramla och åka nedströms, hade inte fiskaren haft ett spö så hade han garanterat blivit inskriven på ett hospital.
För det tredje, hur normalt kan det vara att klä sig i PVC eller Neopren kläder, här i stockholm har vi klubbar för sånt OCH jag skulle INTE besöka en sån frivilligt. Vad vi kan lära oss av det här är: Flugfiskare är debila undertryckta plastfetichister med dödslängtan.
På frågan om en diskussion om påfågelhearlets homo avvikelse kan jag bara säga, det är fjolligt, min första fluga band jag på arselhår som dubbat till något som liknade ett Haröra.
//Harrkungen