Efter att Stockholm ännu en dag befunnit sig under smått sandstormsliknande förhållanden med fint partikeldamm som tränger in i minsta skrymsle undrar jag varför det verkar så förbannat svårt att sopa gatorna? Det är ju sedan länge känt att halten inandningsbara partiklar (sk PM10) når långt över gränsvärdena torra vårdagar och man har visat att gator som sopats / spolats med dammbindande medel framstår som klart mycket "renare" än andra stadsgator. Jag har frågat både verksamhetsfolk och våra politiker (Kristina Axén Olin) om varför man inte rengör åtminstone de värsta gatorna. Verksamhetsfolket skyller på politikerna och politikerna skyller allt på förra mandatperioden och lovar att detta "ska prioriteras i framtiden" (när jag frågar vad det innebär får jag svar som svävar likt en PM10).
Jag undrar egentligen bara VARFÖR inte maskinerna är ute och gör rent NU, när eländet är som värst. Är det någon som vet? Visst, det kan fortfarande teoretiskt sett snöa men vad fasen - jag kan räkna upp 10 orter i norra o mellansverige som redan putsat o fejat skinande rent.
Om det är fler än jag som är FÖRBANNADE över detta, mejla o ring våra kära stadshuspolitiker med Axén Olin i spetsen! (Det värsta är att jag röstade på henne i tron att löftena om en ren stad var allvarligt menade, hmmm lätt att vara efterklok...)
Ursäkta kraftuttrycken, ville bara få ur mig frustrationen efter att ha cyklat genom stan med grusknaster mellan tänderna o igendammade glsaögon
//G
Jag undrar egentligen bara VARFÖR inte maskinerna är ute och gör rent NU, när eländet är som värst. Är det någon som vet? Visst, det kan fortfarande teoretiskt sett snöa men vad fasen - jag kan räkna upp 10 orter i norra o mellansverige som redan putsat o fejat skinande rent.
Om det är fler än jag som är FÖRBANNADE över detta, mejla o ring våra kära stadshuspolitiker med Axén Olin i spetsen! (Det värsta är att jag röstade på henne i tron att löftena om en ren stad var allvarligt menade, hmmm lätt att vara efterklok...)
Ursäkta kraftuttrycken, ville bara få ur mig frustrationen efter att ha cyklat genom stan med grusknaster mellan tänderna o igendammade glsaögon
//G