Stigar i Malmötrakten

Hej!

Jag undrar om det finns några bra ställen att cykla på i närheten av malmö, eftersom jag inte har bil så är det bra om det ligger inom 1,5 mil från stan. Genarp vet jag om vad jag undrar är om det möjligtvis finns något närmare?

Stigar?

Hej!

Jag har tyvärr inget svar på din fråga, men jag undrar däremot om samma sak. Så om du har fått reda på något om mountainbike-stigar runt Malmö så hade jag blivit jätteglad om du hade kunnat berätta det för mig!

//Madelene Schoug

min mailadress är; madelene_schoug@hotmail.com

Malmö

Bokskogen och Spillepengen (man kan cykla vidare -Lomma) är ju ganska begränsade områden men det cyklas i alla fall där.

Det är ju lite begränsat med "ledig" mark i skåne. Det finns dock leder genom landskapet i form av gamla järnvägspår, kanske inte så många i direkt närhet av Malmö. Det går ju ett gammal spår från (Malmö?)-Staffanstorp-Dalby-Veberöd. Det finns också spår från Eslöv-Sjöbo och naturligtvis Lund-Revinge.

Guest

Gäst
Svedala kommun

Hallå Martin.I Svedala kommun finns det en
ganska stor bok,lövskog som heter Bökeberg,
fjällfotasjön.Tag pågatåget från Malmöcentralen,
till Svedala,ca 20 minuter.Sedan tar det ungefär
15 min,att cykla till denna mycket fina skog.
Där finns många stigar att cykla på,köp Skåne-
leds kartan,gröna kartan så att du hittar.
Jag bor själv i Svedala så jag måste bara
rekommendera detta stora skogsområde,cyklar
själv ej Mtb,men vandrar och naturfotograferar
där ofta.
Trevlig tur.
Mvh Nicklas.

ang cykla mtb i malmötrakten

Om du/ni önskar sällskap när ni cyklar så skicka gärna ett mail.

Bor iofs i Halmstad men besöker flickvännen i Lund så gott som var helg.

MVH
/mathias

Kanske något...

bakom oxie/käglinge mot östra grevie brukar jag ibland cykla... inte så stort område men lite intensiv biking
duger det bra till.

Käglinge

Jiri när du säger oxie käglinge, menar du då rekreations området vid golfbanan eller är det någon annan Skogsdunge????

Naah, det ligger en bit längre ut...vänster vid en bense mack om man kommer via 101:an...en liten sjö runt om...

2fast; sa:
Naah, det ligger en bit längre ut...vänster vid en bense mack om man kommer via 101:an...en liten sjö runt om...

Menar du området som ligger in till vänster mitt emot Arrie om man kommer på 101:an från käglinge? Ligger det längs med vägen mellan Arrie och Törringe?? Det finns ngt område borta vid törringe (Törringelund) oxo, går det att cykla där????

Liknande trådar

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg