Stetind/Victor/Badlands

Nu ringde de från Naturkompaniet och de sa att Norröna sagt att en laddning säckar monterats av någon annan än vanligt. De hade inte dragit åt 2 skuvar tillräckligt. Superenkel grej, jag kollade på en säck i butik. Det jag saknar är en platta + 2 skruvar. Förmodligen hade de väl bara gängat i dem för hand och inte fått gängsäkringen att ta. Kan vara värt att kolla om nån köper en... inte kul att stå i busken med löst höftbälte. Går väl att nödlaga med lina eller ståltråd.
 
vanligt problem ?

var och kollade på en Stetind igår och den hade
bara en skruv kvar på plattan.... annars verkar
den ju riktigt bra!

Förresten, är det någon som vet vad sidofickorna
kostar till ovanstående säck ?

/ Matthias
 
Re: vanligt problem ?

Wallnut; sa:
var och kollade på en Stetind igår och den hade
bara en skruv kvar på plattan.... annars verkar
den ju riktigt bra!

Förresten, är det någon som vet vad sidofickorna
kostar till ovanstående säck ?

/ Matthias

388 pistoler för ett par sa de på Naturkompaniet. Jag tror de var på 9 liter styck.
 
Lösa skruvar

På min som jag köpte ivåras verkar skruvarna sitta som berget. Det är nog bara att de är dåligt skruvade. Jag tror nog på norrönas förklaring till problemet
 
jo, en fundering bara... vad är det "egentligen" för skillnad mellan Norröna Stetind och Storen ? Eller snarare - vad är det för nackdel med att köpa Storen, som i och med att den har höj/sänkbart lock antagligen
lätt går att komprimera ner till 75l (dvs. som Stetind?). Priset är väl i princip detsamma, vikt kanske ?

/Matthias
 
Tror inte det är någon större skillnad alls (2850 gram för Storen och 2760 för Stetind). Stetind fanns i 90 liter tidigare.

Jag köpte Stetind för att jag inte ska frestas att lasta ner mig totalt samt att jag inte vill ha en gigantisk säck. Skillnaden är nog inte så stor men nånstans ska man sätta gränsen - min blir ganska liten när man komprimerar den så den skall nog funka för det mesta.
 
Jäklar.

Nu fem år senare vill jag ha sidofickor och då den gått ur produktion så går det inte att få tag på. Har bara haft den som packsäck korta sträckor så den är som ny. Surt om man ska behöva sälja och köpa större "bara" för sommarens Sarektur. Jag har ringt Norröna och det var ett par år sen de sålde sista fickorna och ingen sportaffär jag pratat med har heller. Hade jag haft bild så kunde man låtit någon sy ett par men jag är osäker på hur de är fästa.
 
Och nu 9 år senare så vill en kompis eventuellt köpa min Norröna Stetind. Den har bara legat nerpackad i en sopsäck sedan 2008 och är i toppskick. Vad är ett vettigt kompispris tycker ni? Jag kanske vill ha kvar den och är inte i behov av att sälja. Brukar ibland ge bort till syskonbarn för att promota friluftsliv så litet minus där. Är en tusenlapp OK eller? Kostade alltså 3848 kr 2002. Svårt.
 

Liknande trådar