Jag har en liten gjutjärnsstekpanna till min T25 (större köket). Det är en stekpanna på lite drygt 20 cm, Lodge 8,3 tum.
Stekpannan har två handtag och har perfekt balans mellan kärlhållarna på köket. Hela stekytan blir jämnvarm, men handtagen blir också varma. Två små servetter till vardera handtag löser problemet med värme.
Stekytan är mindre än T25 original stekpanna och kan närmast jämföras med T27 stekpannans stekyta. Gjutjärn väger också betydligt mer än andra alternativ. MEN fördelen är att det är enklare att steka i en gjutjärnspanna med jämnare värmespridning. All utrustning har sina nackdelar och fördelar.
Personligen så tycker jag att Trangia Duossalstekpanna fungerar bäst på köket och är lite enklare att använda än standard alu pannan. Duossal tål också användning av metallredskap.
Funderar på att köpa en Trangia non-stick stekpanna med löstagbart handtag. Dessa stekpannor har en tjockare alukärna och är större än de stekpannor som följer setet.
Genom att handtaget är löstagbart så är det möjligt att packa den större stekpannan utanpå köket och dra packbandet runt om.
Någon som prövat denna non-stickpanna och har synpunkter på den?
Stekpanna Ø240 mm i Non-stick. Avtagbart handtag med spärrbygel som gör att handtaget sitter säkert. Denna stekpanna har extra tjock botten som dessutom är fräst så den står stadigt. Behöver du ett lock till stekpannan? Titta på Lock 4.5 L som passar perfekt, artno: 991254
trangia.se
Detta är den gjutjärnspanna som jag använder till T25:
Lodge Love Handle Rund Traktörpanna 20 cm · - ✓ Rådgivning & svar på frågor
bagarenochkocken.se