Stegräknare.

Om idén är att träna enligt någon "step-diet" metod där man succesivt ökar antalet steg per dag, och där varje litet tramp räknas, så tänk på att vissa stegräknare har ett "minsta antal" du måste gå innan den börjar räkna.

Saxat ur Silvas Pedometers instruktion:
"Filterfunktion
Stegräknaren är försedd med en funktion som
förhindrar oavsiktlig stegregistrering vid
stillastående eller vid korta tillfälliga rörelser
som inte är en del av promenaden/löpturen. För
att stegräkning skall ske måste 6 steg i rad tas
utan uppehåll."

12000 steg om dagen är en jäkla massa om man har denna filterfunktion. Jag har provat.

/Erik
 

avslutad210712

Gäst
Berneflott; sa:
12000 steg om dagen är en jäkla massa om man har denna filterfunktion. Jag har provat.

/Erik


Nja 12000 steg om dagen är inte så mycket. Vi fick stegräknare (Silvas med ovanstående filter) på jobbet och dagar jag kom utan problem upp i över 8000 steg under arbetstid. Sedan tillkommer hundrastningar och allt annat på fritiden så personligen rör jag mig utan problem 15-20000 steg per dag när jag inte tränar, vandrar eller på annat sätt är extra aktiv.
 
Berneflott; sa:
Om idén är att träna enligt någon "step-diet" metod där man succesivt ökar antalet steg per dag, och där varje litet tramp räknas, så tänk på att vissa stegräknare har ett "minsta antal" du måste gå innan den börjar räkna.

/Erik

NEJ,jag vill bara kolla hur många steg jag tar på en viss sträcka utan att behöva räkna på fingrarna.


peter
 
nermander; sa:
Har man hund så är allt under 20000 steg soffliggande. Men alla har inte hund:)

Glöm inte att man ska dela med två eftersom hunden har fyra ben, och då är siffran inte alls lika imponerande!:)

Själv har jag katt, går ibland, och har funderat mycket på om och isåfall hur jag ska dividera.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Osterberg Stegräknare Träning och hälsa 2

Liknande trådar