Stadsbor...
Dom säger att dom gillar miljö och naturen men dom bor själva där inga vilda djur lever, där inga vilda växter finns och där vattnet är brungrönt och giftigt.
Luften stadsbon andas är förgiftad med smuts och avgaser.
Mitt i epicentret av människans förstörelse, där huserar sig den självgode miljömuppen.
Stadsbon inbillar sig att det bara är att "klimatkopensera" lite med elbil och att släcka lampan en gång per år så är deras "klimatavtryck" i utrotningszonen godkänt.
Stadsbon ser inte sin egen skit dom lever i, dom vet inte vad naturen och vilda djur är för något.
Dom vet inte hur det är att födas, bo och leva sitt liv i ett levande och fungerande ekosystem, i samspel med djuren och naturen.
I hela min by bor det färre människor än vad ni har i ett av era betonghus.
Det är lagomt och hållbart för naturen.
Jag lever i den vilda naturen jag lever för. Tills den dag jag dör.
Lantisar....
Mkt mer effektivt per person att värma upp flerbostadshus med fjärrvärme, än att värma upp en villa per familj med ved och släppa ut en massa avgaser.
Mkt mer effektivt att åka elektrifierade Pendeltåg och Tbana, än att varje person på landet kör långa sträckor i en stor SUV för att handla och komma till jobbet.
Sen är det bra att ha nära tillgång till olika affärer och varor med bra utbud & variation, så att man inte behöver hoppa in i SUVen och köra 6 mil för att köpa fryst pizza.