Hej! Annonser är vår inkomstkälla för att kunna driva Utsidan.
Om du inte vill slå av annonsblockering kan du istället stödja oss genom att
teckna ett Plusmedlemskap -
då kan du dölja alla annonser och slipper denna text!
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Någon som har tips om vilka twintips man ska tjacka upp sig på. Har ett par Head Air, men de e så satans sladdriga, så de går inte att köra med utanför snowboardlandet.
Enligt http://www.telemarktips.com så är det här ett par twins för de hårda flickorna och pojkarna. BREDA och gjorda för att stå på med. Som de skriver är de kanske inte de lättaste skidorna att ha i parken men man blir ju fräckast i liftkön.... Skulle gärna provåka ett par för att se om man kan komma överens med en sådan skida.
/G
Rossignol Pow Air är ju byggda som ett Par Rossi Viper fast med Twintip så de är skapligt stabila även när man fetcarvar i den stenhårda ismanchestern.
Vet inte om dom är så stabila i carvandet eftersom jag själv är lite av en novis ungefär ...
Men Rossignol enkel X är himla skön i hoppen iaf, för lite lättare åkare som jag själv passar XL bra. Men jag carvar inte så hårt ännu och kan tänka mig att dom fladdrar kanske.
eller som de numer heter G4, är en mycket stabil twintip. Kanske i hårdaste laget för telisåkande det beror på vad du väger. Men prova dom om du får möjlighet/P