Spöval

Spömodell av Loop

Outsider,
Nu vill vi höra vilken modell av Loops flugspön som har sådana problem.

Har man sagt A får man säga B, eller hur?

Spöserie och spöklass.

/Björn

House of Hardy

Jag föreslår att du tar dig en titt på Hardy's flugspön. Det finns många fantastiskt underbara och framförallt välgjorda och vackra spön i deras sortiment. Snabba som långsamma.

Personligen anser jag att de flesta (dock inte alla) Sage-spön är stålstavar utan känsla. Hur snabbt eller långsamt, styvt, starkt eller svagt ett spö är avgör inte kastlängd eller precision för en duktig kastare.

Testa dig fram och i slutändan handlar det mesta om precision när det gäller flugfiske, ett mjukare spö ger både en större kontakt med linan samt precisa presentationer men smaken är som baken ;-)

Skitfiske och lycka till med spövalet!

Yaaaiikks...

vad är detta ?! En SAGE-debatt som inte jag har varit med och lagt in några kryddade inlägg om! Man är i Australien några veckor och då passar ni på minsann!;)

Hmmm, som ni redan har konstaterat så är det väldig lämpligt att prova sig fram, framförallt om man har för avsikt att lägga ned en stor summa pengar på ett flugspö...

MagnusO, om jag får ge ett råd så är det att flörta, hota, böna eller be din (lokala?) handlare att du får prova olika spön vid ett vatten för att då kommer du mest troligt kunna imitera de förhållanden som du och ditt spö skall möta tillsammans (hoppsan, verkar som om det bidde lite väl djupt nu...) om sedan (troll)spöt skulle heta SAGE, Loomis, Loop eller nåt annat är inte så viktigt...

/Anders B (Back from Down Under)

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg