SPÖSTÄLL

Hallå alla fisketokar..

Lite hjälp till att inreda mitt fiskerum??
Söker ideer på hur ett spöställ i trä för min Strömsländesamling kan se ut..
Är det någon som vet var jag kan söka på nätet efter bilder och ideer??

Ha det gott..

lustigt att tråden kommer upp...
jag har själv gått i funderingar att bygga mig ett ställ för att förvara mina spön, har även funderingar på nån kombinerad rullförvaring
har inga tips men jag diskuterar gärna tråden med dig vidare om du får några ideer.

Hade man haft alla spön i samma storlek hade problemet varit mycket enklare, men efterssom jag har två, tre, och femdelade spön i samlingen så blir det lite svårare att genomföra,
winston hade ett förut som var ganska snyggt, fick plats med tio spön och tio tuber... kostade dock motsvarande ett mindre lands BNP men konstruktionen var enkel och borde gå att bygga snyggare på egen hand!

Rimkalke

Hallå frände!Här sitter man och letar ritningar och bygganvisningar till spöställ och så dyker du upp som gubben i lådan. Ingen framgång hittills men du blir den förste att veta när jag hittar något.
Ha det bra!

"sant iaR thaet sum sagat waR-auk sum hugat waR thaet"

snyggt och rent, kunde dock piffats till med handöverfräsen.. :) Trist att finsnickaren "Micke" inte är med i "Äntligen Hemma" längre, han borde fått ett eget program..

Tack Micke! Jag såg det programmet faktiskt, men tänkte att eftersom det var så länge sedan så finns väl det knappast kvar på tv4as hemsida. Oj oj det måste finnas tonvis med bra grejer att hitta där.
Det ser lätt ut att göra det, kanske blir ett sånt
när tiden tillåter det.
Ha det bra!

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg