Speil

Jeg har nettopp avsluttet vel 6000 km i sommer. For det meste på store bilveger i Norden. Noen ganger ville det vært meget bra med et speil, slik at man kunne få et glimt av det som kommer bakfra.

Har noen erfaring med "Blackburn Bike Helmet Mirror"? (http://www.amazon.com/Blackburn-01002-Bike-Helmet-Mirror/dp/B000BNTY58)

Eller andre speil til å feste på hjelm (Giro)?

Og, er det noen som vet om leverandører i Sverige som selger hjelmspeil. For eksempel for Blackburn?
 
Köpte min hjälmspegel för många år sen i USA. Men har sett att Cykelcity från tid till annan haft antar att det numera finns att köpa över disk.
Skulle inte cykla en meter utan hjälm och spegel, har bara ett huvud och ett liv.
//J
 
hur funkar det ?

Läser att den är "self adhesive" (klister?) , men kan man verkligen ta bort den när man vill och sen sätta tillbaka igen - och igen....hur funkar det ?
Per D
 
Toppers!

Masse speil! Likte godt den i brillene (glasögon), men komplisert handlesystem, hvor man etter å ha handlet måtte velge en "lokal" leverandør i England, som kan være ustabil på fraktkostnadene.


Så ... jeg valgte den danske sykkelforeningen. Handlet et speil til briller og et til hjelm. Ser ikke ut til å være noe problem (?), de tok i alle fall imot pengene. Men jeg har ikke fått noen form for kvittering, ennå. Så vi får håpe det beste.

Siste tipset var bra, svensk netthandel som selger speil til briller og mye annet til sykkel. Men svenske netthandlere har ikke fått til å selge til nordmenn. Jeg skal ta kontakt med dem for å høre litt, men regelen er at er man nordmann, kan man handle, ja, men bare til en Poste Restante-adresse i Sverige. For mitt vedkommende til Strömstad ...

Jeg er langtursyklist (6500 km i sommer), og når jeg møter andre slike syklister, er de oftest fra Tyskland, og noen ganger fra lenger sør i Europa. De har ofte speilløsninger jeg ikke har sett her i "nord". Tror nok jeg anbefaler speil til oss som sykler "stora vegen". Og det er ofte nokså livsfarlig på sykkelveger også, når treningssyklister kommer i meget høy hastighet, og med en klar oppfatning av at de skal FRAM.

Takk for hjelpen!


Olav
 

Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

  • Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg