Speeder T2?

Hej!
Funderar just på att köpa ny cykel, att använda främst för motionsbruk. Problemet är väl lite dock att min vanliga cykel börjar bli så risig att den inte är riktigt bra att cykla på nu heller. Därför får jag lite av en ekvation som är svår att få ihop.

Faktum är att jag behöver en bra cykel, dels för att jag har som mål att cykla Vätternrundan för att fullborda min pågående klassiker, dels för att jag också nästa år räknar med att cykla mycket då jag kommer att studera i Innsbruck.

Behöver nu lite tips om vad som kan vara vettigt att köpa för en sån som mig och vad jag behöver tänka på. Helst vill jag kunna använda cykeln även som vanlig cykel, men jag vill inte låsa in mig helt på det spåret. Har då hittat en cykel från Merida, som heter Speeder T2. Är det någon som har prövat denna cykel? Är den funktionell både som racer och gatcykel? Bra kvalitet?

Tack på förhand! (och besök gärna hemsidan, där vår klassikersatsning är beskriven på run.to/klassiker)

Hälsningar Niklas

Vad kostar den?

Har då hittat en cykel från Merida, som heter Speeder T2. Är det någon som har prövat denna cykel? Är den funktionell både som racer och gatcykel? Bra kvalitet?

Kollade in den på http://www.merida.com och ser att den har en del gemensamt med den cykel jag köpte förra våren (Trek 7500 FX, helnöjd med den).

Sora vet jag inte något om, någon annan? Vikten ser ju bra ut.

Vad skulle du få ge för den?

Ut och provcykla den, gärna en längre tur, om du har möjlighet.

Hälsn Eva

pris

6995:- Tycks vara samma pris överallt. Var och provcyklade idag på inhägnat område :-( Inte idealt...
Fick ändå känna på cykeln. Helskön!
/Niklas

Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg