Spara track log i iPAQ

Re: Re: Här kommer två förslag

haraldn; sa:
Till er andra vill jag säga att min kommentar kanske var något sur, men jag tycker faktiskt man kan få bli lite sur när man får svar på någor helt annat än det man har frågat om. Hade det varit någon unik information hade det varit en annan sak, men i det här fallet var det ingenting som man inte kan läsa sig till i manualen och den kan jag läsa själv.
Även om Anders inlägg inte hjälpte dig, kan du ju knappast lida svårt av det så ditt svar var dumt och onödigt. Många personer läser inte sina handböcker och de som svarar här, Anders är en av de mest hjälpsamma, måste ofta berätta för folk vad som står i dokumentationen. Om du höjer blicken en aning över din egen horisont så kan dessutom andra med likartade problem bli hjälpta av Anders svar så det kan mycket väl göra nytta även om just du visste det han sade. Nog om det.

Lycka till och hoppas du hittar ett bra program!

OK, då säger jag ursäkta Anders. F.ö. kan jag tala om att jag hade loggen inställd på least often, men den blev ändå full så fort, d.v.s på knappt två dagar (tre mils vandring).

Hälsningar
Harald

Nu har jag testat G7ToCE och det fungerar fint så jag får tacka för hjälpen. Nu återstår bara att göra om filen man får till ett format som GPS Utility kan läsa, men det är nog inte så svårt. Det är ju textfiler så jag planerar att göra antingen ett makro för Word eller ett script för NoteTab. NoteTab är en texteditor som har ett inbyggt scriptspråk och som finns i en gratisversion.

Hälsningar
Harald

Liknande trådar

Vinter i Österrike: 6 höjdpunkter

Upplev ikoniska skidbackar, glaciäräventyr och charmiga byar där alpina traditioner och kulinariska smakupplevelser skapar en unik atmosfär.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg