Jag, frugan sov i billiga sommarsovsäckar, 10 mm liggunderlag,lätt klädda utan extra tröjor,ett annat par sov på tältsängar med duntäcken o kuddar samt fullt påklädda, extra strumpor etc.
Vi sov över i våran Tipi, med en eld som falnade sent på kvällen.
Det blev ca -3 c på sennatten-morgonen.
Vilket par frös?
Inte frugan o jag, vi hade det varmt o gott, det andra paret frös hela natten.
Sovsäcken är en "säck" som håller kyldrag ute, ett täcke när du rör på dig så sugs kall luft in under täcket.
Det funkar med en stor soppapperssäck att sova i, såna där som fanns förr i soptunnorna.
Det funkar även med tidningar innanför kläderna som när de gjort sitt o blivit fuktiga byts de ut, men de värmer bra!
Nån mer som har "skittips", som kanske det här är, passar kanske bäst "uteliggare", men det är vi väl, vi friluftsintresserade?
kram peter skuggan
Vi sov över i våran Tipi, med en eld som falnade sent på kvällen.
Det blev ca -3 c på sennatten-morgonen.
Vilket par frös?
Inte frugan o jag, vi hade det varmt o gott, det andra paret frös hela natten.
Sovsäcken är en "säck" som håller kyldrag ute, ett täcke när du rör på dig så sugs kall luft in under täcket.
Det funkar med en stor soppapperssäck att sova i, såna där som fanns förr i soptunnorna.
Det funkar även med tidningar innanför kläderna som när de gjort sitt o blivit fuktiga byts de ut, men de värmer bra!
Nån mer som har "skittips", som kanske det här är, passar kanske bäst "uteliggare", men det är vi väl, vi friluftsintresserade?
kram peter skuggan