sovsäckslakan lågbudget

Man måste ha lite tur också. Mina sidenreselakan kommer från IKEA, när de slutade med dem. De såldes ut på fynd för 20 spänn eller nåt. :) :)

Man måste ha lite tur också. Mina sidenreselakan kommer från IKEA, när de slutade med dem. De såldes ut på fynd för 20 spänn eller nåt. :) :)

Ja, det var ett røverkjøp!

Jag ska ändå beställa tyg till min kalleankakostym, så fraktkostnaden går bort. 4 lakan för sammanlagt 450:- hoppas jag att det blir.:)

Jag brukar alltid ha ett torrt underställ med mig att sova i. Så slipper man sovsäckslakan, det isolerar mer, och jag har alltid ett torrt ombyte.

Jag inser också det kanske onödiga med sovsäckslakan, men det ska bli roligt att sy.;)
En bra sak med lakan, som jag ser det, är att de också kan användas för sig t ex vid varmt väder eller som reselakan.

Jag vill gärna tillverka en del av min utrustning själv. Andersj's hemsida är verkligen inspirerande!

hej
+1 på strykarrävens förslag, funkar för mej.
varför bära omkring på lakan när man ha understället vid behov även på dagen...?
jag är ingen lättpackare själv men tycker nog att det sliter onödigt på mina knän att bära onödiga saker .
så ett litet råd på vägen, strunta i lakan, tskirts, ombyteskläder, juicepaket, yxor, konservburkar...
banta packningen och inse att du inte behöver nyttja en massa braochhamedsigprylar.
vänligen nils

Liknande trådar

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg