Sovsäckshjälp...

jag såg på TUR-mässan i GBG förra året den ultimata sovsäcken för långa cykelturer. Den var inte större än en termos och vägde ingenting och kostade dessutom ytterst lite. Det var ingen märkes ryggsäck som man kan köpa överallt utan ett udda märke som jag inte hade hört talas om innan.

Är det nån som har hört talas om något sådant, alltså en ultralätt sovsäck(under 500 gr) som dessutom var billig(under 500 kr).

Tjena Jörgen

Jag har också sovsäcksproblem. Jag hittade en på Stadium för 449:-. Det var Everest och den väger 850 g och är mycket liten. Det är en vår/sommar säck. Tror nog jag slår till på den.

Mvh Conny (Jag ringer dig i morgon)

Själv e bäste dräng =)

Efter ett rigoröst grävande bland olika kontakter så fick jag fram de berömda sovsäckarna. För er som är intresserade av små kompakta sovsäckar kan jag rekomendera http://www.adnature.com. Priserna var inte lika bra som på mässan men ändå ett gäng hudralappar under andra mer kända märken!

Jörgen

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg