Hej
Det är den där frågan jag alltid tänkt att jag aldrig ska ställa....men nu är jag där jag också. Om jag nu ändå ska ställa den så kan jag försöka göra den så rolig det går...Fick många bra svar på min förra omröstning...tack för det .
Vilken sovsäck tycker ni att man ska ha?
Sovsäcken är tänkt att användas Juni-augusti först och främst, i svenska fjäll.
Det kan ju bli lite kallt där uppe även på sommaren.
Hur kan man ställa två så olika säckar mot varandra??? Jo jag har fått för mig att jag är lite frusen av mig så eventuellt är det Dam-temperaturen som gäller för mig. Sedan resonerade jag som så att blir det för varmt så kan jag ha säcken som täcke, och så har jag möjligheten att fjällvandra vid senare tillfälle i riktig kyla. Vikten är viktig.
Hur skulle ni välja?
Kan också tillägga att det ska sovas i tält....-5 grader ute kan betyda + grader i tältet.
Här är alternativen:
Alternativ 1: Komfort Dam = 4
Komfort Herr = -1,2
Extremtemp = -17,2
Vikt = 702 gram
850+ dunfyllning
Alternativ 2: Komfort Dam = -1,7
Komfort Herr = -7,8
Extremtemp = -25,9
Vikt = 864 gram
900+ dunfyllning
Det är den där frågan jag alltid tänkt att jag aldrig ska ställa....men nu är jag där jag också. Om jag nu ändå ska ställa den så kan jag försöka göra den så rolig det går...Fick många bra svar på min förra omröstning...tack för det .
Vilken sovsäck tycker ni att man ska ha?
Sovsäcken är tänkt att användas Juni-augusti först och främst, i svenska fjäll.
Det kan ju bli lite kallt där uppe även på sommaren.
Hur kan man ställa två så olika säckar mot varandra??? Jo jag har fått för mig att jag är lite frusen av mig så eventuellt är det Dam-temperaturen som gäller för mig. Sedan resonerade jag som så att blir det för varmt så kan jag ha säcken som täcke, och så har jag möjligheten att fjällvandra vid senare tillfälle i riktig kyla. Vikten är viktig.
Hur skulle ni välja?
Kan också tillägga att det ska sovas i tält....-5 grader ute kan betyda + grader i tältet.
Här är alternativen:
Alternativ 1: Komfort Dam = 4
Komfort Herr = -1,2
Extremtemp = -17,2
Vikt = 702 gram
850+ dunfyllning
Alternativ 2: Komfort Dam = -1,7
Komfort Herr = -7,8
Extremtemp = -25,9
Vikt = 864 gram
900+ dunfyllning