Hej! Annonser är vår inkomstkälla för att kunna driva Utsidan.
Om du inte vill slå av annonsblockering kan du istället stödja oss genom att
teckna ett Plusmedlemskap -
då kan du dölja alla annonser och slipper denna text!
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Globetrotter har annonserat om bredare sovsäckar. Även US säckar förekommer i rymligare modeller. Givetvis kan du få tag på en skräddad säck i vilken form och med vilka öppningar som helst
Hm, jag trodde att sovsäckar med tvåvägs hellånga dragkedjor (dvs. nästan ända ner till fotändan) var vanliga. En koll på Sovsäck för både vandring och backpacka - Backpackinglight.se bekräftar min tro. Borde inte vara så svårt att hitta en passande.
Jag har en Cumulus Lite line 400, som jag är nöjd med.
Ska kolla på detta. Min nuvaranda sovsäck har nästan ända ner - men säcken är för smal för att jag ska kunna böja på knäna och trixa ut fötterna. Så antar att samma gäller för alla mumieformade sovsäackar. Hittade dock denna där fragskedjan verkar gå något längre ner: https://backpackinglight.se/varumarken/pajak-sport/pajak-core-400-sovsack-regular-navy
Jag har inte erfarenhet av precis vad soulsister efterfrågar, men jag har beställt sovsäck från Roberts som är mycket tillmötesgående när det kommer till önskemål om modifikationer. Prova att kontakta dem så skulle jag inte bli förvånad om de kan tänka sig att tillverka en säck där dragkedjan går hela vägen.