Kom för ett par dagar sedan tillbaks från en veckas runda i gammel/urskog. Sov direkt på marken på nätterna. Den första morgonen fick jag se att vildsvinen bökat ganska rejält i marken under natten bara 15-20 meter från där jag sovit. (Att jag inte vaknade har nog sin förklaring av min nedsatt hörsel). Tyckte mej ha kännt någon vibration i marken under natten, men där är ju ganska mycket älg och hjort också. Hade sedan lite svårt att koppla av de andra nätterna.
Pratade med en markägare två dagar senare som berättade att de skjöt i snitt ett svin om dagen där, så där var gott om djur.
Detta med att sova i vildsvinsrika skogar. Är det vanligt att de kommer så nära intill en lägerplats när det finns människor där? Någon annan som råkat ut för det, eller rent av blivet attackerad på något vis under nattetid?
Pratade med en markägare två dagar senare som berättade att de skjöt i snitt ett svin om dagen där, så där var gott om djur.
Detta med att sova i vildsvinsrika skogar. Är det vanligt att de kommer så nära intill en lägerplats när det finns människor där? Någon annan som råkat ut för det, eller rent av blivet attackerad på något vis under nattetid?