Sommartränig!

"Kul att se att det finns folk som MÅLMEDVETET tränar inför en enskild aktivitet Men att skaffa sig flera olika intressen gör att man kan få bra allroundträning. Cykla, spring, paddla, skida: Allt som gör att man slipper sitta still är ju positivt! Att dra bildäck låter inte så himla kul, men kan ju bra om man skall dra pulka. Kämpa på!" -Buda

Givetvis tränar jag inte enbart med traktordäck. Men ska man som jag släpa på en tung pulka i ca 150 mil vill jag vara förberedd så bra som möjligt. Jag sliter hellre hemmavid så att jag kan njuta mer när jag är i fjällen. Det vore ju dumt att förstöra en fin fjälltur pga att man är dåligt förberedd. I övrigt allmäntränar jag med löpning, styrketräning, klättring, vandring, skidåkning, cykling och på tok för lite älskog =)

...Per...

tips

en rolig & jobbig övning som man kan roa sig med på stranden är att fästa ankarlinan med ankare runt midjan... det är väldigt jobbigt. man ska altså släpa ett ankare efter sig på stranden.. nog för att sommaren är slut men det är roligt...

/ MVH Tomas

Skoj med ankare!

Haha, det var en bra grej! Perfekt när man är ute och långseglar och vill hålla igång formen.

Eller varför inte köra med det på stranden för att folk ska se på en trots att min inte har någon tvättbräda. :)

/Per med äventyrarmage

till hambug:

Precis, det är juh bra med lite reserver om man skulle hamna i en krissituation utan mat.

Man måste juh skylla på något.. =)

F.ö. är det mkt häftigare och modernare med en tvättmaskin..

Per

Svar till ANDERS BRATT

jaa, jag har också frågat mig vad man kan göra för träning inför tele-säsongen?!?

jag brukar köra cykling, för det ger bra med uthålliga benmuskler, och det behöver man ju verkligen när man åker telemark!!
all träning överlag är ju bättre än ingen alls!! jag brukar simma också, men vet inte om det ger så bra skid-muskler egentligen..?
jag har inte åkt telis såå länge, så det är ju inget expertsvar direkt =)

hoppas du får några mer vettiga svar än detta =P

hälsar Little Red Riding Hood
[Ändrat av Rödluvan 2001-10-13 kl 23:39]

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg