Sommaren -03

Jag hade tänkt att ut och gå lite i sommar.

Den väg jag tänkt mig är.

Start: Abisko -> genom lapporten -> viker söderut till Mårmastugan -> Vistasstuga -> nallostugan -> sälka -> Kaffedalen och en topptur -> Nikka.

Är det någon som har gjort något liknade. Framförallt är jag lite intressrad av hur det är mellan Lapporten och vistasstugan så jag själv tidigare inte varit i området.

Tacksam för svar.

Trevlig tur

Den tur du föreslår är trevlig. Från Lapporten till Vistas kan man gå på 2 långa dagar, men vi valde det skönare alternativt med 3 dagar.

God tur
/Johan

Snårigt efter Lapporten.
Längs leden mot mårma alltså, inte just omedelbart efter.
Annars trevlig utsikt och allt det vanliga.
God tur!!

Inte första gången...

Frågor om den sträckan har ställts många gånger tidigare. (Bland annat av mig. :)) Prova att söka i forumen så får du garanterat veta allt du vill! Annars kan jag bara hålla med om att det låter som en trevlig tur och varna lite för leran och videsnåren efter Lapporten. Och gå inte fel i björkskogen strax därefter. Det finns roligare saker att göra än att slafsa genom vattenhål, slå sig halvt fördärvad och bli knallgul av frömjöl.

Liknande trådar

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg