Vad ska jag välja för kanot? Jag har två hundar en schäfer hane och en blandras i samma storlek, jag är inte ute efter att ödla i forsar mm mest kommer den att andvädas till mindre insjöar men vist ska den klara av lite strömmande vatten. Den ska mest användas till att transportera oss lite snabbare till mer ensliga skogar. Den får heller inte väga allt för mycket så man kan bära den kortare sträckor.
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Solokanot med två hundar
- Trådstartare erik morvall
- Start datum
Jag har funderat på den, hur är hållbarheten på den, jag tänkte mest på "duken" om det skall vara två hundar i den och ifall man går emot stenar etc..?
Jag tror inte att hållbarheten är något större problem.
Lars Monsen, en tämeligen känd norsk "friluftmänniska", använder dessa kanoter och dom får vara med om en hel del.
Kolla på www.nrk.no och ladda ner "Nordkalotten 365" så kan du se kanoten i aktion, och desutom få en i mitt tycke bra och inspirerande friluftsfilm.
/Roy
Lars Monsen, en tämeligen känd norsk "friluftmänniska", använder dessa kanoter och dom får vara med om en hel del.
Kolla på www.nrk.no och ladda ner "Nordkalotten 365" så kan du se kanoten i aktion, och desutom få en i mitt tycke bra och inspirerande friluftsfilm.
/Roy
Jag har sett programt på tv'n och det var där jag fick upp ögonen för den. Ville nog bara ha lite lite synpunkter på den och om det fanns andra alternativ som kunde vara ingress ta, nu blir det till att spara till en sådan och sen lära hundarna åka kanot
Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!
Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.
Få Utsidans nyhetsbrev
- Redaktionens lästips
- Populära trådar
- Aktuella pristävlingar
- Direkt i din inkorg