Hej! Annonser är vår inkomstkälla för att kunna driva Utsidan.
Om du inte vill slå av annonsblockering kan du istället stödja oss genom att
teckna ett Plusmedlemskap -
då kan du dölja alla annonser och slipper denna text!
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Hej
jag har en canon eos50 och skall nu skaffa ett större glugg. Har någon erfarenheter om Soligor 70-300 eller 100-400 objektiven? Ris o ros
eller har ni förslag på något annat bra till humant pris.
Har själv använt mig av en Soligor 70-300 under ngt år till min Minolta kamera. Soligor har faktiskt lyckats med att ta fram en bra zoom som är prisvärd.
Dock blir man snabbt kräsen när man börjar skruva på filter (81a eller pol) så ökar detta självklart bländaren och mycket ljus krävs...
Ett annat 70-300 som skall vara bra är Tamron:s dock inte lika snyggt som Soligor om nu detta är det viktigaste.
Jag har ingen erfarenhet av 70-300 eller 100-400, men daremot ager jag sedan en tid tillbaka Soligor 70-210 som jag ar mycket nojd med. Optiken ar utmarkt, det ar latt och behandigt. vad man kan klaga pa ar att det marks att det inte kommer att halla i evighet, men det far man nastan vara beredd pa nar man inte betalar mer (ca.1200 kr).