Solceller?

Jag har klarat mig på enbart solceller hängandes på ryggsäcken för en 10-dagarstur då min powerbank gick sönder, kontakten lossnade dag 2.
Laddade då inreach mini, mobil samt trådlösa lurar. Lyssnade på ljudböcker 12-14h om dagen, trackade all vandring med inreach samt använde mobilen för GPS och kamera, i flygplansläge hela turen( såklart, finns ändå ingen täckning om man är i fjällen-fjällen)

Det var ankers 21w-panel. Lyckades mycket tack vare övervägande fint väder och att jag gick från söder-norr med majoriteten av solen i ryggen under dagarna. Låg tom och såg sparat netflixmaterial nån kväll när jag kunde ha panelen ute i solen och ha högre input än förbrukning.
Räknade på att jag skulle klara 3 dagar utan laddning om jag drog ner på ljudböckerna och ställde upp trackingintervallet något, men var inte helmulet/regn mer än 2 dagar.

Kluven varje år om man ska ta två stora powerbanks eller en+ solceller, viktmässigt är det jämt skägg, bestämmer ofta beroende på hur vädret ser ut och om jag kommer passera laddmöjlighet för powerbank.

Liknande trådar

Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg