solcell

hej jag söker med ljus och lyckta efter en solcell med tillbehör som jag kan använda i min kajak. Jag kan ingenting om elektronik, så jag skulle vilja ha hjälp med vad jag ska köpa .Jag vill kunna ladda baterier till min GPS och mobilen vad ska jag köpa och vad ska jag tänka på?
MVH Ödling

Jag har skrivit om min installation av solpanel i den blogg jag tänker använda i sommar då jag ska försöka paddla blå bandet.
http://blogg.aftonbladet.se/9144

Det jag inte hunnit kommentera i bloggen än är att jag nyligen upptäckte att det blivit små hål inne på själva solcellerna. Den är helt inkapslad och vattentät, men jag tror att solen helt enkelt brännt hål här och där i cellerna. Min gissning är att vattendroppar på panelen har fungerat som brännglas.

Hur som helst har jag nu köpt en ny av märket Solargen från Awimex. Den har samma mått - så det skulle inte förvåna mig om den är precis likadan. Den förra fungerade bra i somras så jag hoppas den nya inte ska få samma brännhål innan jag klarat av min paddling.

Hej peter hoppas att din tur runt sverige blir kul jag fundera på att göra den då jag fyller 50 (om 3 år) vissa köper MC jag vill paddla sverige runt tack för din sida

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg