Softshelljacka

Hmm, Gore-Tex XCR är per definition en hardshell så det låter lite motsägelsefullt. Dessutom luktar annonsen piratkopior från Kina (inte minst med tanke på tillgången på olika storlekar och det låga priset för en påstått ny jacka). En kompis köpte - som det visade sig piratkopierad - TNF GTX,, plasten höll väl rätt tätt men sömmarna läckte som såll. Plasten andades givetvis inte... :)

Skulle hålla mig borta från den annonsen.

Det var intressant att höra! Tack för rådet!
Har ingen aning om att Gore-Tex XCR räknas till hardshell, och är det en kina-kopia som inte är vattentät så är det ju inget att lägga kulorna på!

Goretex XCR (eXtended Comfort Range) är helt enkelt det nyaste Goretexmembranet på marknaden nu. Kommer tydligen ett Pro Shell som ska ersätta XCR till hösten. Men XCR är definitivt inte softshell, därav min initiala förvirring.

Skulle inte tro den där annonsen är något att gå på, nya skaljackor för en tredjedel av ett "rimligt" butikspris och tillgänliga i åtminstone tre storlekar och med en mycket konstig produktbeskrivning... Gå inte på det, helt enkelt!

Precis beställt en softshell advance från ITAB... så nu är man i väntans tider. Är det förresten fler som noterat de små stora storlekarna på ITABS kläder? Jag är inte storväxt men får ta en large för att den skall passa. Samma med regnjackan förra sommaren. Med mina 168cm och 70kg brukar jag ha medium i annat.

roland

Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Smogz Softshelljacka, ej vattentät med bra huva sökes Kläder 18

Liknande trådar

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg