...är jag oxå nyfiken på - ni som har dessa, hur pass vindtäta/täta är de?
Jah är ute efter en vintercykeljacka som skall fungera på svettopass ned till -15grC.
Vill helst bara köra med 1 eller 2 st tunna undertröjor under beroende på utetemp.
Har kört vintertid sedan -98 med en nätfodrad 8848jacka i Activent (föregångaren till WS) som är så tunnsliten i tyget att den knappt stoppar nån vind alls längre.
Det är en klar skillnad mot WS, denna släpper igenom mycket mer ånga och även vind.
Om du är van att cykla i WS och inte upplever att det är ett problem med för hög svettning förstår jag inte varför du vill byta om det inte är för priset. Jag skulle inte så ut att träna på något sätt i WS då jag känner mig ångkonkad i så täta plagg, en ruskig eftermiddag med metspöt är lagom aktivitet för WS enligt mig men om det funkat för dig så varför byta?
Samtidigt beskriver du ju att Ditt nuvarande plagg inte stoppr någon vind nästan för att det är litet i tyget, om det ens liknar WS så borde det vara helt vindtätt så länge membranet är intakt helt oberoend av hur membranbäraren(tyget) mår.
Aktivent är inget material som bekant för mig men det låter inte som nått laminerat membran när du skriver så?
För att försöka besvara din fråga:
20-30km/h på cykel borde inte vara något problem så länge du har lagom mycket underställ under, men en viss avkylning genom tyget får du nog räkna med. Spontatnt skulle jag säga att advnced är som bäst runt 10-15 sekundmeter och 0 - -10 grader vid lite mer svettiga aktiviteter, men mycket av det beror ju på hur varm och svettig man är som person och vilken kondis man har och en mängd andra faktorer.
En mer specifik fråga kanske skulle underlätta.