Hej! Annonser är vår inkomstkälla för att kunna driva Utsidan.
Om du inte vill slå av annonsblockering kan du istället stödja oss genom att
teckna ett Plusmedlemskap -
då kan du dölja alla annonser och slipper denna text!
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Både Patagonia och Millet har mycket liknande jackor som väger ca: 2/3 så mycket (och i samma prisklass som Tierran). Millet Touring Hoodie (finns bla på addnature.se & naturkomp i östersund) & Patagonia Ready Mix Jacket (kanske finns på playground i sthml). Har du tillfälle att prova nån av dessa så gör det.
Jag skulle nástan vilja pâstâ motsatsen, sâtillvida man inte gillar Fantomen-looken som estetisk förebild.
De flesta softisarna har smâ tajta, elastiska huvor som mest för tankarna till bankrànar-branchen, eller tom rymdvarelse-segmentet... dock, som sagt, dessa trânga smà luvor, som inte gör ráttvisa ens ât den mest klassiska profil, är inte alls fel att trâckla pâ nár det blàser till.
nu "snackar" vi citysnobb, även om jag inte är det, lite "hippt" med luvan utanför annan jacka "typ" skal, inga diskussioner angående luvans storlek kontra förstyvningar o vindstrutsform, helt enkelt 80tals coolt!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! "liksom"
Det beror på i vilka förhållanden jackan ska användas. Chalten är sydd i Schoeller Dryskin Extreme medan Gamma MX är i Polartec PowerShield light. Chalten är således ett bättre alternativ om den ska användas året runt, vid högre tempo och det finns ett hårdskal i närheten. Gamma MX å andra sidan är varmare och passar vintern bättre (jag har själv en utan huva vilken jag hade med mig som enda jacka på dagarna senast jag var i Österrike, dock med en dunväst i ryggsäcken).