Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Sölenfjällen
- Trådstartare lucky
- Start datum
ulindh
Forumvärd
Ett länktips
Jag tittade på lite norska sajter häromdagen kanske den här länken har information om det du söker.
http://www.etojm.com/Norsk/index.htm
Jag tittade på lite norska sajter häromdagen kanske den här länken har information om det du söker.
http://www.etojm.com/Norsk/index.htm
Rendalssölen 2000
(Söp ju till med knapparna, naturligtvis skulle mitt inlägg vara ett svar på ditt Lucky!)
Hej Lucky!
Jag och två kompisar var där i fjol vid den hör tiden (början på april). Tyvärr är jag dålig på
namn men vi utgick från en stugby som var sydöst om själva fjället. Anmarchen från denna
stugbyväg var 4-5 km och ca 400 höjdmeter. Vid foten av rendalssölen finns en liten sjö vi
tältade vid den. Det var lite lite snö när vi var där så det blev några bottennapp, men det var
helt ok ändå. Det finns väl i storleksordningen ca 1000 fallhöjd att åka. Vid detta område går
en hel del leder för turåkning (norskarna gör ju knappast annat än går på tur).
Det finns en slags äventryrsguide i Idre som vi pratade lite med innan vi åkte upp.
Helt OK, men jag råder till tältning för anmarschen är lite i längsta laget för bara över
dagen.
MVH/Peder
(Söp ju till med knapparna, naturligtvis skulle mitt inlägg vara ett svar på ditt Lucky!)
Hej Lucky!
Jag och två kompisar var där i fjol vid den hör tiden (början på april). Tyvärr är jag dålig på
namn men vi utgick från en stugby som var sydöst om själva fjället. Anmarchen från denna
stugbyväg var 4-5 km och ca 400 höjdmeter. Vid foten av rendalssölen finns en liten sjö vi
tältade vid den. Det var lite lite snö när vi var där så det blev några bottennapp, men det var
helt ok ändå. Det finns väl i storleksordningen ca 1000 fallhöjd att åka. Vid detta område går
en hel del leder för turåkning (norskarna gör ju knappast annat än går på tur).
Det finns en slags äventryrsguide i Idre som vi pratade lite med innan vi åkte upp.
Helt OK, men jag råder till tältning för anmarschen är lite i längsta laget för bara över
dagen.
MVH/Peder
Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!
Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.
Få Utsidans nyhetsbrev
- Redaktionens lästips
- Populära trådar
- Aktuella pristävlingar
- Direkt i din inkorg