söker prisvärd skidbyxa

@waltruz
Tja, jag hade nog köpt dem om de satt bra. Fyller den funktion du söker väl nog :).

Vet inte vad XXL ger för returmöjligheter, men om dessa är drägliga, så köp dem, far hem och sätt dig på nåt blött och jäkligt och se vad som händer. Om du inte blöter ner lapparna och torkar byxorna ordentligt innan ser jag inga problem att returnera dem om de inte håller tätt.

Dessutom borde du rimligen få reklamera något som påstår sig vara "vattentätt" och inte är det.

@Smogz
Det var trevligt att höra att gt blivit miljövänligare och att du haft goda erfarenheter :).

Tja, antar att jag inte har så mycket värdighet kopplad till klädsel, går ju inte bara omkring i galonisar när vädret så bjuder, utan använder även skoter*overall*, samt försvarets gamla vadmalsbrallor och Nokiastövlar :D. Och har en vadmalsväst jag riktigt älskar :D.

Ska skärpa mig några år nu när min dotter kommer till åldern där man skäms för sina föräldrar, men sedan så är det tillbaks till "skämmes-klädseln" :D.

Waltruz du får antagligen lite sämre vattentäthet, och andningsförmåga men kanske inget man känner någon skillnad på. Möjligen sämre rivtålighet i tyget, men det baserar jag på att jag var och kände på just de där byxorna häromdagen (ev. Julklapp till pappa).

Men det är knappast värt mellanskillnaden. Jag köpte mina 6000 kronors Haglöfs byxor för 1700 på Haglöfs outlet i Avesta (är det va?), Så reor är fortfarande ett bra tips om man inte måste ha årets.

XXL är bra jag har lämnat igen stövlar som varit utnötta efter ca 30mils vandring på 1-2 månader och expediten sa bara att han adrig hade sett den typen av skador tidigare(utnötning innifrån).

Liknande trådar

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg