Söka skydd vid e nucleär detonation

"Nuclear Winter"

nermander; sa:
Utsidan är ju en frilufts-sajt, så överlevnad här handlar ju främst om överlevnad i "vildmarken".

Jo, men blir vi utsatta för en katastrof av detta
slag blir de ju verkligen en kamp för överlevnad i
"vildmarken". Frågan som ska besvaras är om man
kan överleva under en "nuclear winter"?

stefan

Visst är det så att de flesta människor är rädda för att dö. Men risken att dö av nukleär, kemisk eller biologisk krigsföring i Sverige bleknar ju lite om man jämför risken med t.ex. dö i trafiken, av cancer eller stroke. Eller?

mvh
mattias:)

...Det är så farligt och leva så man kan dö!

Ut i skogen

Om nu något skulle hända så händer det där många människor bor, arbetar och rör sig.

Sannolikheten att någon skulle förpesta våra fjällmarker för att väcka uppmärksamhet är försumbar om vi jämför med en större stad, jag tror att det eventuella hotet riktar sig mot någon del som allvarligt kan skada vår infrastruktur.

I fjällvärden är i stort sett allt ätbart i naturen eller i varje fall inte direkt farligt, den utmaning som finns där är att optimera näringsintaget.

Re: det är inte säkert vi bor civilicerat då

moore; sa:
det är inte säkert att man bor civiliserat då, utan tagit sin tillflykt ut i skogen.
Tror du dom bombar en massa träd? det tror inte jag, men det är i vildmarken jag kommer befinna mej då med mina insamlade kunskaper, om jag nu är stark nog att vilja överleva ett sådant scenario.

Tror inte att någon skulle vilja bomba Sverige ändå, vi utgör knappast ett hot och vi är inte heller ett strategiskt mål.

Har du läst boken/sett filmen "Tryggare kan ingen vara"? Berör precis din frågeställning, och du kan bland annat få svar på exakt vilken vinkel som är den perfekta på ett hemmabyggt strålningsskydd! ;)

Lycka till!

(förrästen kan man ju fundera över din redovisning av "militära konflikter" - de du nämner är nog mycket riktigt de som pentagon slulle nämna, är man Afrikan eller Asiat kan man nog lätt komma på andra, betydligt mer reella militära konflikter!)

/Per

Liknande trådar

Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg