snowboardbindningar

Jag ska köpa snowboardbindningar, burton. Är det någon som testat tjejbindningar från burton och vet vilka som är bra? Citizen-bindningarna är billigare än andra men jag har läst att dem ska passa för nybörjare. Jag är inte nybörjare och ska åka mycket i vinter. Fungerar dem bra ändå eller bör jag satsa på dyrare bindningar? Eller finns det kanske någon som testat andra bra bindningar som passar till ett par 32boots.

Tacksam för svar.

Rent generellt så är mitt råd att satsa på bra bindningar.
Jag bytte upp mig från jättebilliga Burton till nästan-top-of-the-line Burton förra säsongen och min snowboardåkning lyfte direkt. Jag hade inte förstått vilken skillnad det gör...

Först, dom kommer att fungera och hålla, inga problem. Jag körde en hel säsong med typ 100 dagar i backen med ett par vanliga Burton Freestyle utan problem och någon vecka per år efter det i cirka tio år innan jag kostade på mig nya. Men inte för att dom gick sönder utan för att jag tröttnade på dom. Deras bindningar har enligt mig ett välförtjänt gott rykte.

Däremot kan det vara idé att kliva upp kanske något steg för att få lite mer respons (styvhet) i bindningarna och på så sätt kunna pressa lite mer när du åker. Kanske Lexa eller Stiletto?

Tack för hjälpen! Köpte citizen iallafall, det var dem enda som fanns inne i butikerna i närheten så jag gjorde det enkelt för mig..

Vinter i Österrike: 6 höjdpunkter

Upplev ikoniska skidbackar, glaciäräventyr och charmiga byar där alpina traditioner och kulinariska smakupplevelser skapar en unik atmosfär.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg