• Obs! Tänk på att om du lägger ut din epostadress eller telefonnummer i forumet finns risken att de snappas up och används för spambrev och dylikt. För att slippa detta kan du istället be intresserade att kontakta dig via funktionen "Skicka epost till..." som finns i menyn man får få man klickar på ditt namn vid foruminlägget.

Snowboard och graviditet - går det ihop?

Flyga gravid

Kolla med flygbolaget (i fall ni ska flyga) för dom har regler som stoppar passagerare som är för långt gångna i graviditeten.

Per

Krockar blir inte värre för att man är gravid

öringen; sa:
Jag tycker fortfarande det viktigaste i en sån här riskbedömning är vad andra åkare kan orsaka.

Intressantast är väl att prata om de ytterligare risker man utsätter sig för som gravid? Till exempel risker med trötthet och bäckenbottenbesvär.

Alla andra risker (som vettlösa slynglar :)) är ju desamma, förutom det vanliga graviditetstillägget att det är två, och inte en, som kan skadas.

Re: Re: Hockey?

Njut av graviditeten och av att bara vara 2!

____________--
Äntligen någon som sa nåt vettigt... nu blir ni tre och särskilt du som kille kommer inse att du som förut va så viktig inte alls är lika viktig längre utan helt plötsligt så har du och din partner helt plötsligt släppt in en ny person i ert sovrum och den får t o m ligga och snutta på hennes bröst ... så njut av att ha din älskade alldeles för dig själv... glöm skidbacken och njut av varandra... och lev på minnet under jobbiga stunder

Re: Re: Re: Hockey?

alvnas; sa:
Äntligen någon som sa nåt vettigt... /.../ så njut av att ha din älskade alldeles för dig själv... glöm skidbacken och njut av varandra... och lev på minnet under jobbiga stunder

Hehehe... "passa på medans ni kan"-tipset. Är det inte lite som att be en tonåring att passa på att vara barn medan man kan?
Men jag får väl erkänna att i alla fall jag om min hustru håller på att "passa-på-medan-vi-kan" så mycket det går just nu med bio, resor och restaurangbesök. För säkerhets skull :)

Sen kan man ju faktiskt hävda att åka bräda tillsammans är precis lika kvalitativt som att sitta hemma och gosa i soffan.

Så jag säger: passa på OM ni (hon) kan.

Hej!

Jag har nu en liten 6-månaders kille. Han har redan varit ute i skidbacken, både i magen och i ryggsäck. Jag var gravid i 6:e månaden när jag var i Alperna. Graviditeterna är förståss mycket varierande, men ett stort problem verkar vara gravida som rör sig för lite.
Personligen var de första tre veckorna jobbiga, sen kände jag mig stark. Problemet vid skidåkningen var att byxorna inte passade.
Jag hade pratat med barnmorskan, som precis som du skriver, förklarat hur skyddat barnet är. Det som oroade mig var bilfärden och bältet som trycker rakt över magen.
Gör det som passar er.
Mvh Stella

stella_l; sa:
Det som oroade mig var bilfärden och bältet som trycker rakt över magen.

Precis - något som är klart vettigare att oroa sig för.
Så många blivande mammor som oroar sig svettiga över passiv rökning, ädelost och skaldjur. Men sen sätter de sig gladeligen i en bil - vilket ju är ungefär en miljard gånger farligare än all opastöriserad ost och alla snowboard-åk tillsammans.

Om dagens neurotiska nolltolerans mot t ex drickande gravida skulle tillämpas på bilåkning skulle nog socialstyrelsens rekommenderade maxhastighet vara 7 km/h och max ett bilåk i månaden.
Men det är ju lättare att välja bort lyxprylar än att välja bort sånt som känns och gör nytta.

Hej John,

å grattis! Jag var ju själv gravid för inte så länge sedan och tyckte det var viktigt att fortsätta göra saker, fast under ansvar. Sen är det ju stor skillnad på vad andra tycker är vettigt eller inte och så kommer det nog alltid vara. Jag själv åkte både skidor i 4 månaden och klättrade till 8:e men med försiktighet, dessutom orkar man ju som sagt inte alls lika mycket så jag tyckte det gjorde sig själv att ta det lugnare. Som tidigare nämts vill man ju ogärna ta konstiga medicíner, röntgas osv så det kan man väl tänka på.
Jag tror inte heller man ska dra alla tjejer över en kant vad gäller ändrat intresse för att göra roliga saker. Jag tycker inte min vilja att träna har förändrats, snarare är det så att amning lite tvingar en till en mindre aktiv tillvaro. Och inte blir det bättre av ev partners skumma föreställningar....

Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
chilla Snowboard till vardags Tjejforum 7
ellenc Graviditet och klättring Tjejforum 0
Celisia Klattring och graviditet? Tjejforum 6

Liknande trådar

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg