Snorhandskar

Tipsar

Använd dom handskar du gillar, sen köper du såna där mjuka stickade trädgårdshandskar t.ex. dessa gröna handskar med gummi prickar i handflatan (kostar ett par guldisar) och välj en större storlek så du kan trä dom över dina ordinera handskar, klipp bort alla fingrar först och ev. handflatan så det känns bättre... etc. så har du utbytbara näsdukhandsöverdrag som är lätta att tvätta och byta

Lycka till...

Mvh troswe

Senast ändrad:
Tack för alla alternativa tips men jag vet inte om jag har könsliga överläpp opch känsliga näsvingar men om jag är uta och skidar eller cyklar i 1 timem eller två i 10 minusgrader så är vanlig bomull (typ tshirtkvalite) för ovarsamt mot näsan. För att inte riva i skinnet i kyla och halvstelnat snor så ska det vara lika mjukt som mina handskar är, typ som insidan av woolpowers långkalsonger (men de bör man inte ha under näsan...). Möjligen någon riktigt mjuk och följsam variant av fleece men helst väldigt frotte-likt.

Så jag frågar än en gång om exakta kopior - ingen som sett mina handskar i någon butik eller webshop?

Väntar också på mail-svar från lillsport själva.

/Patrik, ursäkta min tjatighet

bra service men söker fortfarande!

Fick svar från svenska generalagenten Granqvists i Karlstad och tyvärr är nog frotten utgången. Min modell är nog likaså på väg ut men de skickade en allround-model (hittad på lagret) med mjuk fleece på ovansidan som de hittat på lagret. Den verkar mjuk men inte lika mjuk som gammelgrotten och sa skicka 100 kr om du är nöjd. Bra kundservice från Granqvists. Ska hårdtesta v 8-9 om fleecen var mjuk nog eller inte. Om inte så går jakten vidare - ska scanna av bygg-shopparna också men har lite svårt att tro att mjukhet har prio där - tror mer på slitstyrka i deras vantar.

Hittar någon flera tips under tiden så tackar jag på förhand!

/Patrik, än med hel näsa/överläpp

Låter nog som att troswes är det som gäller efter all den här ansträngningen. Man kanske kan limma en bit korthårig fleece med kontaktlim på rätt ställe för att slippa sy.

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg