Snöproblem

Hade en fundering om det här med att det alltid fastnar snö under tådelen av pjäxan när man åker puder eller vårslask. Är det något problem som bara jag lider? Åker med T2 och chili/cobradindningar och har stora problem dem snösamling.

Håller på att fila lite på en pryl som kanske skulle fixa det här och skulle gentligen bara kolla om det fins något intresse.

Släng in ett inlägg om ni har upplevt detta problem eller har några synpunkter överhuvudtaget!

MvH Pontus

De...

nya R8:eek:rna har en plastplatta (som på G3:eek:rna)...mest troligt för undvika föregångarna Chili och Cobras problem med att snö byggs upp.

Ett alternativ kan kanske vara att spraya siliconspray på tåplattorna ?

/Anders B

Teflonspray ??

Jag provade teflonspray på mina bindningar i Idre i helgen. På tre skiddagar var det bara en gång jag fick hacka bort is (och den släppte enkelt). Nu åkte jag varken puder eller vårslask. Isbildning hade kanske inte varit något problem utan sprayen heller, så jag vill inte dra några slutsatser ännu. Dock tänker jag fortsätta och spraya på en dos emellanåt.

mvh
Håkan Åkesson

Plastplattorna på R8

Tjapp!
Kör på R8:eek:r å hade tidigare de gamla Cobra. Plastplattorna eliminerar nästan helt problemet, kolla om du inte kan hitta såna som reservdelar...tror inte de bygger så mkt att det är andra mått på bindningen...kolla.
// Oskar

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg